1er Dossier: Primeres impressions a la motxilla
QUIN TIPUS DE
MESTRE VULL SER?
A partir d’una pluja d’idees, recull els trets que
identifiquen un mestre ideal per a tu.
- És diferent el perfil d’un
mestre de l’etapa 0-3 que d’un de l’etapa 3-6? En què és diferent? En què
és semblant? Identifica els trets característics de cada un d’ells, en cas
que sigui diferent.
- Quin tipus de mestre hi havia a
l’aula on vas realitzar les teves pràctiques de Cicle Formatiu? Semblances
i diferències entre el perfil de mestre ideal que has definit i el que vas
veure.
- Quin tipus de mestre vols ser?
- Ha evolucionat aquest concepte
des del primer curs dels estudis de mestre? Com?
- Creatiu, original,
responsable, crític, flexible, organitzat, carinyos, amable, educat, que sàpiga
fer feina en equip, que li agradi compartir (moments, aprenentatges, idees,
coses, etc.), cordial i respectuós amb les famílies, acollidor amb els infants,
que doni autonomia a l’infant, observador...
- Pens que no és que
siguin diferents o iguals, sinó que per els objectius marcats per el
currículum, les tasques del mestre a una etapa o a una altra canvien, ja que no
són les mateixes ha haver de fer.
Les semblances que hi trob són que moltes tasques a
fer són comunes a les dues etapes, encara que com he dit abans n’hi ha de
diferents. A més, trob que els rols o figures són les mateixes, però que les
característiques d’aquest mestres es van adequant a les necessitats dels
infants en l’etapa en que es troben.
Les diferències que hi veig, són que per exemple a la
primera etapa, el mestre està més pendent de l’infant, el tracte de l’adult amb
el petit és més proper i més continu, en canvi, a la segona etapa, és més
autònom el nin de l’adult, l’adult a passa a un pla més llunyà per deixar a fer
l’infant.
- La mestra de la meva
aula a les meves pràctiques, era una mestra atenta, responsable, crítica,
amable i dolça amb els infants, molta observadora, sabia treballar amb equip,
però a vegades era massa dirigent amb les tasques dels infants, és a dir, era
flexible però a l’hora també marcava molt com s’havien de fer les coses. Era
creativa però no original, segui molt el que s’havia fet altres anys.
Referent a les semblances i a les diferències entre la
meva mestra i la mestra ideal, pens que estan clares, és a dir, com a mestra
tenia moltes de les qualitats esmentades a dalt, però també en demostrava
d’altres de les que no he mencionat i, per tant, pens que no eren ideals, no
eren dolentes, però tal vegada tampoc les més adequades com a forma educativa.
- A mi, m’agradaria
poder ser una mestra que tingués recursos o sabes trobar-los per poder oferir
una bona ensenyança als infants de la meva aula o grup. A més de saber
transmetre els meus coneixements amb la màxima qualitat. M’agradaria poder
arribar a tenir les característiques esmentades al principi i saber-les
utilitzar en el moment adequat. M’agradaria saber donar resposta a les
demanades i necessitats de tots els infants que tingués al meu grup i que cada
resposta estès a l’altura de cada un d’ells/es.
- Pens que el concepte
de mestre si que ha evolucionat, sobretot en la manera de ser del mestre/a.
Abans els mestre/a era molt estricte, no mirava si l’ensenyança oferta era bona
o no, i si els infants tenien algun problema o necessitat. A més a l’etapa de
infantil, simplement complien les necessitats bàsiques, es a dir guardaven, ara
ja no, ara hi ha una ensenyança rere tot això, el mestre es preocupa per els
seus alumnes, observa les seves necessitats, cerca noves formes d’ensenyança
més productives i afectives, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada